Menu










kwiecień 2020
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

UWAGA! Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem

Komunikaty

Adresy mailowe nauczycieli 

 

Nazwisko i   imię

Adres

Przedmiot

Bącler Marlena

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Język polski

Chatlińska Beata

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Język polski

Furmankiewicz Kamila

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Historia, WOS

Gorzaniak Dorota

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Edukacja dla bezpieczeństwa

Grzesiński Maciej

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Informatyka

Górski Tomasz

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Przedmioty zawodowe - stolarz

Ignac Halina

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Przedmioty zawodowe – kucharz, cukiernik

Kałużna Paulina

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Język polski

Konopczyński Przemysław

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Fizyka

Kwiatek Grzegorz

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Przedmioty zawodowe - monter zabudowy
i robót wykończeniowych w budownictwie

Mąkosza Katarzyna

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Wychowanie fizyczne

Popławska Karolina

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Matematyka

Popławski Adrian

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Wychowanie fizyczne

Regus Marcin

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Religia

Trzaska Marta

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Język angielski

Werner Izabela

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Podstawy przedsiębiorczości

Zimna Sylwia

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Przedmioty zawodowe – kucharz, chemia

Ziółkowska Renata

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Przedmioty zawodowe – fryzjer

Żurawlew Przemysław

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Geografia

Nowicka Justyna

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Pedagog

mail szkoły

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Szkoła

 

 INFORMACJA DLA UCZNIÓW!

Na czas dwutygodniowej przery przygotowaliśmy dla Was ofertę zadań opracowaną przez nauczycieli naszej szkoły. Zapraszamy do pracy, zachęcamy również do czytania lektur.

Wybierz swoją klasę i wykonaj polecenia.

 

KLASA VII

Język polski

$11.      Przeczytaj książkę pt. „Zemsta” Aleksandra Fredry.

$12.      Napisz notatkę biograficzną Aleksandra Fredry.

$13.      Napisz plan wydarzeń „Zemsty”.

$14.      Napisz 10 pytań, które można by zadać w czasie wywiadu Cześnikowi Raptusiewiczowi – jednemu z głównych bohaterów „Zemsty”.

Język angielski

Proszę pobrać aplikację w telefonie lub wykonać zadanie na komputerze.

 https://quizlet.com/fr/305412491/english-be-present-simple-flash-cards/

 https://quizlet.com/298450557/czas-wolny-diagram/

1. Proszę przepisać wyrażenia z prawidłowymi odpowiedziami do zeszytu.

2. Przetłumaczyć.

3. Wykonać zadania z "Ucz się".

4. Zagrać w dopasowania.

5. Wykonać test.

Dla chętnych:

Wykonam plakat, rysunek lub lapbook na temat Dnia Świętego Patryka.Praca powinna zawierać słownictwo związane z tym świętem.

BIOLOGIA

TEMATY DO OPRACOWANIA:

     1.Powtórzenie – układ pokarmowy

                         a) budowa układu pokarmowego

                         b) rola układu pokarmowego

                         c) higiena i choroby układu pokarmowego

2. Budowa i funkcje krwi:

                         a) krwinki białe

                       b) krwinki czerwone

                       c) płytki krwi

                       d) grupy krwi

GEOGRAFIA

Opisz jakie zanieczyszczenia mają negatywny wpływ na środowisko przyrodnicze?

CHEMIA

  1. Rodzaje wiązań chemicznych.
  2. Czym jest wartościowość pierwiastka?
  3. Wzór sumaryczny i wzór strukturalny.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

- krzyżówka sportowa na 10 haseł

- opisz swojego ulubionego olimpijczyka, sportowca

INFORMATYKA

 https://epodreczniki.pl/a/grafika-w-tekscie/DevzJXLN2

FIZYKA

Opisać zjawisko "swobodnego spadania ciał"

Prace mają być napisane ręcznie

HISTORIA

Walka o granice Polski po odzyskaniu niepodległości

WOS

Naród i państwo. Symbole narodowe

 

KLASA VIII

 

Język polski

 

  1. Powtórzenie gatunków dziennikarskich /definicje /– artykuł, wywiad, reportaż. Określ różnice między gatunkami;
  2. Powtórzenie - zróżnicowanie słownictwa – definicja i funkcja w tekście: terminy naukowe, archaizmy, kolokwializmy, wyrazy rodzime , zapożyczenia;
  3. Rozprawka na jeden wybrany temat:

 

$1o   Czy warto bronić własnych przekonań?

 

$1o   Czym dla człowieka jest wolność?

 

$1o   Czy w życiu należy kierować się sercem czy rozumem?

 

W rozprawce należy postawić tezę albo hipotezę, pamiętać o zasadach pisania rozprawki, pamiętać o akapitach. Proszę opierać się na przykładach z wybranych lektur: Adam Mickiewicz – „Pan Tadeusz”, Henryk Sienkiewicz – „Quo vadis”, Henryk Sienkiewicz – „Latarnik”, Stefan Żeromski – „Syzyfowe prace”, Aleksander Kamiński – „Kamienie na szaniec”, Antoine de Saint- Exupery – „Mały Książę”,                 E. E. Schmitt – „Oskar i pani Róża”.

 

Język angielski

 

Proszę pobrać aplikację w telefonie lub wykonać zadanie na komputerze.

 

 https://quizlet.com/pl/451130358/meble-i-sprzet-flash-cards/

 

 https://quizlet.com/pl/294056559/present-perfect-flash-cards/

 

1. Proszę przepisać wyrażenia z prawidłowymi odpowiedziami do zeszytu.

 

2. Przetłumaczyć.

 

3. Wykonać zadania z "Ucz się".

 

4. Zagrać w dopasowania.

 

5. Wykonać test.

 

Dla chętnych:

 

Wykonam plakat, rysunek lub lapbook na temat Dnia Świętego Patryka.Praca powinna zawierać słownictwo związane z tym świętem.

 

 

 

BIOLOGIA

 

TEMATY DO OPRACOWANIA :

 

$11.      Powtórzenie – dział ekologia

 

$1a)      Nisza ekologiczna

 

$1b)      Tolerancja ekologiczna

 

$1c)      Cechy populacji

 

$1d)     Konkurencja

 

$1e)      Drapieżnictwo – roślinność

 

$12.      Pasożytnictwo :

 

$1a)      Pasożyty zewnętrze

 

$1b)      Pasożyty wewnętrzne

 

GEOGRAFIA

 

Wyjaśnij czym są i jakie są przyczyny powstawania slumsów w Ameryce.

 

CHEMIA

 

  1. Węglowodory nasycone (alkany) – budowa, szereg homologiczny, właściwości i wykorzystanie.

 

Edukacja dla bezpieczeństwa.

 

T: Powtórzenie materiału z pierwszej pomocy.

 

Postępowanie w miejscu zdarzenia

 

- wyjaśnij pojęcie „pierwsza pomoc”.

 

- prawny i moralny obowiązek niesienia pomocy poszkodowanym

 

- wyjaśnij pojęcie „stan nagłego zagrożenia zdrowotnego”

 

- wymień czynności, które na miejscu zdarzenia należy podjąć w trosce o bezpieczeństwo: świadka, ratownika, poszkodowanych, miejsca zdarzenia i pozostałych osób

 

- wskaż sposób zabezpieczenia się ratownika w kontakcie z poszkodowanym

 

- poprawnie skonstruuj komunikat wzywający pomoc fachową

 

- opisz wybrane sposoby transportu osób przytomnych i nieprzytomnych

 

Pomoc osobie nieprzytomnej

 

$1wyjaśnij pojęcie „nagłe zatrzymanie krążenia”

 

$1opisz ogniwa łańcucha przeżycia

 

$1oceń bezpieczeństwo miejsca wypadku

 

$1oceń stan świadomości poszkodowanego

 

$1wymień objawy utraty przytomności

 

$1oceń stan poszkodowanego wg schematu ABC

 

$1udrożnij drogi oddechowe (rękoczynem czoło–żuchwa)

 

$1sprawdź, czy poszkodowany oddycha

 

$1ułożenie poszkodowanego nieprzytomnego, ale oddychającego, w pozycji bezpiecznej

 

$1zapewnienie poszkodowanemu ochronę termiczną, umiejętne stosowanie foli NRC

 

$1wymień główne przyczyny omdlenia

 

$1scharakteryzuj objawy zwiastujące omdlenie

 

- udziel pierwszej pomocy w przypadku omdlenia

 

Resuscytacja krążeniowo - oddechowa

 

$1wyjaśnij pojęcie „resuscytacja krążeniowo-oddechowa”

 

$1opisz znaczenie RKO w akcji ratowniczej

 

$1omów algorytm ratowniczy RKO u dorosłych i dzieci

 

$1wymień środki ochrony osobistej podczas wykonywania RKO

 

$1opisz działanie i obsługę automatycznego defibrylatora zewnętrznego, przedstaw zalety zastosowania AED w akcji ratowniczej

 

Apteczka pierwszej pomocy

 

$1omów przeznaczenie i podstawowe typy apteczek pierwszej pomocy

 

$1wylicz przedmioty wchodzące w skład apteczki pierwszej pomocy:

 

$1·samochodowej

 

$1·turystycznej

 

$1·domowej

 

$1opisz zasady doboru i przechowywania składników apteczki pierwszej pomocy

 

Tamowanie krwotoków

 

$1wyjaśnij pojęcia: rana, krwotok, opatrunek uciskowy, opatrunek osłaniający, opatrunek zastawkowy

 

$1wymień rodzaje krwotoków i scharakteryzuj je

 

$1jak bezpiecznie zdjąć rękawiczki ochronne

 

- w jaki sposób tamować krwotok z nosa

 

Złamania i zwichnięcia

 

$1wyjaśnij pojęcia: złamanie, zwichnięcie, skręcenie

 

$1zasady doraźnego unieruchomienia kości i stawów

 

$1zakładanie temblaka

 

$1omawia zasady postępowania w przypadku podejrzenia urazów kręgosłupa

 

$1opisz najczęstsze okoliczności urazów kręgosłupa

 

Oparzenia i odmrożenia

 

$1wyjaśnij pojęcie: oparzenie, udar słoneczny, udar cieplny, odmrożenie, wychłodzenie

 

$1omów zasady postępowania ratowniczego w przypadkach:

 

$1·oparzeń termicznych I, II, III stopnia

 

$1·oparzeń środkami chemicznymi

 

$1·wychłodzenia organizmu i odmrożeń

 

Inne groźne przypadki

 

$1omów objawy oraz sposób udzielania pierwszej pomocy w przypadkach:

 

$1·zadławienia

 

$1·zawału serca

 

$1·udaru mózgu

 

$1·napadu padaczkowego

 

$1·ciała obcego w oku

 

$1·zatrucia

 

$1·tonięcia

 

$1·porażenia prądem

 

$1·ukąszenia

 

$1·użądlenia

 

omów sposoby zapewnienia bezpieczeństwa ratownika w wymienionych wypadkach

 

WYCHOWANIE FIZYCZNE

 

- krzyżówka sportowa na 10 haseł

 

- opisz swojego ulubionego olimpijczyka, sportowca

 

INFORMATYKA

 

 https://epodreczniki.pl/a/grafika-w-tekscie/DevzJXLN2

 

FIZYKA

 

Opisać "rodzaje zwierciadeł płaskich, sferycznych wklęsłych i wypukłych"

 

Prace mają być napisane ręcznie

 

HISTORIA

 

Przyczyny powstania Solidarności

 

WOS

 

Unia Europejska

 

 

 

 

Klasa I

Branżowa Szkoła I Stopnia po szkole podstawowej

 

Język angielski

 

Proszę pobrać aplikację w telefonie lub wykonać zadanie na komputerze.

 

 https://quizlet.com/372641884/present-continuous-flash-cards/

 

1. Proszę przepisać zdania z prawidłowymi odpowiedziami do zeszytu.

 

2. Przetłumaczyć zdania.

 

3. Wykonać zadania z "Ucz się".

 

4. Zagrać w dopasowania.

 

5. Wykonać test.

 

Dla chętnych:

 

Wykonam plakat, rysunek lub lapbook na temat Dnia Świętego Patryka.Praca powinna zawierać słownictwo związane z tym świętem.

 

Język angielski zawodowy – kucharz

 

Proszę pobrać aplikację w telefonie lub wykonać zadanie na komputerze.

 

 https://quizlet.com/455726206/meat-and-fish-flash-cards/

 

1. Proszę przepisać wyrażenia z prawidłowymi odpowiedziami do zeszytu.

 

2. Przetłumaczyć.

 

3. Wykonać zadania z "Ucz się".

 

4. Zagrać w dopasowania.

 

5. Wykonać test.

 

BIOLOGIA

 

TEMATY DO OPRACOWANIA

 

1.Powtórzenie – metabolizm –kierunki przemian metabolicznych

 

   a) czym jest metabolizm, katabolizm , anabolizm

 

b) ATP – przenośnik energii- budowa

 

2. Budowa i działanie enzymów :

 

   a) czym są enzymy

 

   b) budowa enzymu

 

c) właściwości enzymów

 

GEOGRAFIA

 

Wyjaśnij, jaka jest różnica pomiędzy litosferą a skorupą ziemską?

 

Edukacja dla bezpieczeństwa

 

T: Rodzaje zagrożeń i ochrona przed nimi.

 

Zagadnienia (materiał nauczania)

 

Zagrożenia czasu pokoju i czasu wojny

 

Klasyfikacja zagrożeń ze względu na podmiot (zagrożenia bezpieczeństwa osobistego i zbiorowego); źródła zagrożeń

 

Systemy zapewniające bezpieczeństwo wewnętrzne: Krajowy System Ratowniczo-Gaśniczy, Państwowe Ratownictwo Medyczne; rola i zasady funkcjonowania PSP i PRM

 

Zadania OSP, GOPR, TOPR, WOPR itp.

 

Oczekiwane wiadomości i umiejętności. Uczeń:

 

•rozpoznaje zagrożenia i ich źródła

 

rozróżnia zagrożenia czasu pokoju i zagrożenia czasu wojny

 

wymienia nazwy formacji służb działających na rzecz zwalczania skutków zagrożeń

 

wymienia elementy systemowych rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo państwa i obywateli (Krajowy System Ratowniczo-Gaśniczy –KSRG, Państwowe Ratownictwo Medyczne – PRM)

 

wymienia społeczne podmioty działające na rzecz zwalczania skutków zagrożeń

 

T: Pożary.

 

Zagadnienia (materiał nauczania)

 

Zagrożenia pożarowe w domu i szkole

 

Typowe zagrożenia zdrowia i życia w czasie pożaru

 

Postępowanie na wypadek pożaru

 

Rodzaje i zasady użycia podręcznego sprzętu gaśniczego

 

Sposoby gaszenia najczęściej występujących pożarów

 

Oczekiwane wiadomości i umiejętności. Uczeń:

 

wymienia główne przyczyny pożarów

 

•opisuje zasady postępowania podczas pożaru

 

•wymienia typowe zagrożenia zdrowia i życia podczas pożaru

 

•charakteryzuje zagrożenia pożarowe w domu, szkole i najbliższej okolicy

 

•wymienia rodzaje i zasady użycia podręcznego sprzętu gaśniczego

 

•potrafi dobrać odpowiedni rodzaj środka gaśniczego w zależności od rodzaju pożaru (np. płonąca patelnia, płonący komputer)

 

rozpoznaje i opisuje sposób użycia podręcznego sprzętu gaśniczego

 

rozpoznaje znaki ochrony przeciwpożarowej

 

rozpoznaje znaki ewakuacji

 

T: Powodzie i inne zagrożenia naturalne.

 

Zagadnienia (materiał nauczania)

 

Typowe zagrożenia zdrowia i życia w czasie powodzi

 

Postępowanie na wypadek powodzi

 

Zagrożenie lawiną

 

Intensywna śnieżyca

 

Upały

 

Wichury

 

Oczekiwane wiadomości i umiejętności. Uczeń:

 

•przedstawia typowe zagrożenia zdrowia i życia podczas powodzi, pożaru i innych klęsk •żywiołowych

 

wymienia główne przyczyny powodzi

 

opisuje zakres i sposób przygotowania się do planowanej ewakuacji

 

opisuje zasady postępowania podczas powodzi, śnieżycy, zejścia lawiny

 

wymienia przyczyny i objawy udarów słonecznego i cieplnego

 

proponuje odpowiednie działania zapobiegawcze i ratownicze wobec udarów termicznych

 

opisuje sposób przygotowania domu (obejścia) na nadciągające wichury

 

 

 

Fryzjer

 

Zadanie dla 1 kl techniki

 

1. opisać stan włosów i skóry głowy  ( np. rodzaj uszkodzeń , przetłuszczenie, zabiegi itd ) oraz dobrać odpowiednia pielęgnację

 

1. Opisać działanie kwasów we fryzjerstwie , oraz wymienić preparaty i zabiegi w których występują

 

 

 

KUCHARZ

 

- technologia

 

1. Błędy żywieniowe.

 

2. Żywność funkcjonalna

 

- wyposażenie

 

1. Kuchenka mikrofalowa – budowa i zasada przenoszenia ciepła.

 

- bhp

 

1. Zagrożenia pożarowe w zakładach pracy.

 

WYCHOWANIE FIZYCZNE

 

- krzyżówka sportowa na 10 haseł

 

- opisz swojego ulubionego olimpijczyka, sportowca

 

INFORMATYKA

 

 https://epodreczniki.pl/a/arkusz-kalkulacyjny-jako-baza-danych/D1Fe1pBb0

 

 

 

 

 

 

Technologia i materiałoznawstwo

Klasa I

Charakterystyka ważniejszych gatunków drewna drzew liściastych.

Charakterystyka ważniejszych gatunków drewna drzew iglastych.

Charakterystyka ważniejszych gatunków drewna drzew egzotycznych.

 

Maszyny i narzędzia

Klasa I

Podstawowe zespoły obrabiarek – wprowadzenie.

Korpusy i stoły – podział i charakterystyka.

Prowadnice i sanie – podział i charakterystyka.

Suporty i wrzecienniki – podział i charakterystyka.

 

Rysunek techniczny i konstrukcje

Klasa I

Rysowanie brył elementarnych w trzech rzutach.

Rysowanie graniastosłupa, ostrosłupa i stożka w rzutach prostokątnych.

Rysowanie złączy stolarskich w rzutach prostokątnych.

 

Bezpieczeństwo i higiena pracy

Klasa I

Środki ochrony indywidualnej – podział i ich zastosowanie.

 

Fizyka

 

Referat na temat "Jak działa laser i jego zastosowanie"

 

Prace mają być napisane ręcznie

 

 

 

1.Czynniki zagrożeń zawodowych - hałas.                                                             
2.Jakie znaczenie ma w pracy cukiernika prawidłowa organizacja i wyposażenie działu ekspedycyjno- handlowego, administracyjnego i socjalnego.     
3.Dokumentacja magazynowa w zakładzie cukierniczym z możliwością wykorzystania programów komputerowych do wykonywania zadań zawodowych.

 


PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

 

Dokumenty aplikacyjne (przy poszukiwaniu pracy)

 

HISTORIA

 

Wielkie odkrycia geograficzne i europejska ekspansja .

 

MONTERÓW ZABUDOWY I ROBÓT WYKOŃCZENIOWYCH
W BUDOWNICTWIE

 

1.)Pierwsza pomoc- etapy i zasady udzielania pierwszej pomocy

 

https://sciaga.pl/tekst/87408-88-pierwsza_pomoc_pomoc_przedmedyczna

 

http://www.rprsosnowiec.pl/zasady-udzielania-pierwszej-pomocy.html

 

2.)Znaki bezpieczeństwa oraz opieka zdrowotna nad pracownikami.

 

https://www.znakowo.pl/znaki-bezpieczenstwa/

 

https://www.ciop.pl/CIOPPortalWAR/appmanager/ciop/pl?_nfpb=true&_pageLabel=P12600148111342798606193&html_tresc_root_id=300003968&html_tresc_id=300003962&html_klucz=1356&html_klucz_spis=

 

3.Plac budowy – organizacja placu budowy. Kto na placu budowy ponosi odpowiedzialność?

 

https://www.muratorplus.pl/biznes/prawo/plac-i-plan-budowy-w-teczce-kierownika-aa-NsN9-vpL5-vnSa.html

 

$14.Prace malarskie – przygotowanie podłoża pod prace malarskie.

 

http://docplayer.pl/21068767-Roboty-malarskie-sposoby-przygotowania-podlozy-pod-powloki-malarskie-oraz-sprzet-i-narzedzia-do-wykonywania-powlok-malarskich-modul.html

 

JĘZYK POLSKI

 

A. Literatura:

 

-Juliusz Słowacki „ Balladyna”- przeczytać i opracować

 

Test ze znajomości treści "Balladyny" Juliusza Słowackiego

 

1. Napisz do jakiego rodzaju literackiego należy utwór ...............................................

2. Kim była tytułowa bohaterka-Balladyna?
a) żoną Kirkora i siostrą Aliny
b) żoną Kirkora i córką Filona
c) córką Wdowy
d) córką Wdowy i Pustelnika

3. Podkreśl postacie fantastyczne:

Pustelnik Chochlik Grabiec Goplana Wawel Skierka Fon Kostryn

4. Kto wygnał Pustelnika?
a) jego brat król Popiel IV
b) jego brat Popiel III
c) jego żona
d) jego brat Popiel III oraz jego żona

5. W której z córek Wdowy zakochał się Kirkor?
a) w Alinie
b) w Balladynie
c) w obu
d) w żadnej

6. Sługami Goplany byli:
a) Skierka i Grabiec
b) Chochlik i Skierka
c)Chochlik i Grabiec
d) nie miała sługami

7. Napisz krótko, którą z panien wybrał Kirkor i w jaki sposób?

................................................................................................
................................................................................................
................................................................................................
................................................................................................
................................................................................................
................................................................................................
................................................................................................

8. Co Balladyna zrobiła by zwyciężyć i co powiedziała matce, gdy siostra nie wróciła?

................................................................................................
................................................................................................
...............................................................................................
................................................................................................
................................................................................................
................................................................................................

9. Od czego Balladyna miała czerwoną plamę na czole?

................................................................................................
................................................................................................

10.Napisz obok, czy zdanie jest prawdziwe - P, czy fałszywe - F.

a) Zazdrosna Goplana zamieniła Grabca w płaczącą wierzbę.......
b) Balladyna nigdy nie wstydzuła się swojego pochodzenia i zawsze śmiało o tym mówiła.......
c) Balladyna w trakcie uczty zobaczyła widmo Aliny.......
d) Kirkor dowiaduje się od Pustelnika, że korona jest schowana w bezpiecznym miejscu........
e) Grabiec oddaje Balladynie koronę w zamian za oszczędzenie go........
f) Goplana z poczucia winy opuszcza swoje królestwo.........
g) Pustelnik powiesił się, bo nie chciał dłużej żyć w samotności.........
h) W trakcie rozprawy Kirkor pada w walce, wiedząc, że jego przeciwnikiem jest żona i Kostryn.
.......
i. Balladyna, po odniesionym zwycięstwie, dzieli się połową królestwa z Kostrynem i oddaje mu rękę.......
j) Ślepa wdowa oskarża wyrodną córkę, ale jej imienia nie zdradza nawet na torturach..........
k) Królowa- Balladyna wydaje po raz pierwszy wyrok i ginie od uderzenia pioruna. .........

11. Dopasuj do bohaterów ich wartości albo antywartości:
a) Alina matczyna miłość........
b) Grabiec okrucieństwo, bezprawie, tyrania........
c) Wdowa dobroć, miłość, niewinność.......
d) Goplana pożądanie, cwaniactwo........
e) Popiel IV porządek i ład natury......

12. Kto to powiedział?

"Z rozlicznego cudu
korona Lecha sławną niegdyś była,
W niej szczęście ludu, w niej krainy siła
Cudem zamknięta...oto, ja wygnany,
Lud pozbawiłem tej korony"................................

"Ale natura zbrodnią pogwałcona
Mścić się będzie"................................

"Sądź, królowo.
Niechaj u ciebie mniej waży prawo słowo
Niż głos sumienia"................................

 

B. Wiersze- przeczytaj i opracuj

 

-Zbigniew Herbert „Dusza Pana Cogito”

 

- Wisława Szymborska „Cebula”, „ Koniec i początek”

 

Zagadnienia z gramatyki dla obu klas - opracuj

 

-Odmiana wyrazów – Odmiana zaimków i liczebników.

 

-Składnia- Zdanie i równoważnik zdania; Zdanie pojedyncze i złożone; Struktura zdania pojedynczego i złożonego.

 

 https://epodreczniki.pl/a/nikt-nie-lubi-nieuchwytnych-kolekcjonerow-z-niebezpiecznego-krolestwa-czyli-pisownia-z-nie/DIveJq1uf 

 

 

Klasa I Branżowa Szkoła I Stopnia po gimnazjum

 

Język angielski

Proszę pobrać aplikację w telefonie lub wykonać zadanie na komputerze.

 https://quizlet.com/pl/428666962/present-simple-present-continuous-flash-cards/

1. Proszę przepisać zdania z prawidłowymi odpowiedziami do zeszytu.

2. Przetłumaczyć zdania.

3. Wykonać zadania z "Ucz się".

4.Zagrać w dopasowania.

5. Wykonać test.

Dla chętnych:

Wykonam plakat, rysunek lub lapbook na temat Dnia Świętego Patryka. Praca powinna zawierać słownictwo związane z tym świętem.

Język angielski zawodowy – kucharz

Proszę pobrać aplikację w telefonie lub wykonać zadanie na komputerze.

 https://quizlet.com/455726206/meat-and-fish-flash-cards/

1. Proszę przepisać wyrażenia z prawidłowymi odpowiedziami do zeszytu.

2. Przetłumaczyć.

3. Wykonać zadania z "Ucz się".

4. Zagrać w dopasowania.

5. Wykonać test.

       Biologia

TEMATY DO OPRACOWANIA

$11.      Powtórzenie – biotechnologia i inżynieria genetyczna :

$1a)      Biotechnologia tradycyjna

$1b)      Biotechnologia w ochronie środowiska

$1c)      Organizmy zmodyfikowane genetycznie

$1d)     Klonowanie – tworzenie genetycznych kopii- klonowanie Dolly

$12.      Czym jest różnorodność biologiczna

$13.      Zagrożenia różnorodności biologicznej

GEOGRAFIA

Scharakteryzuj główne problemy gospodarcze państw słabo rozwiniętych

Edukacja dla bezpieczeństwa

T: Postępowanie na miejscu wypadku

Zagadnienia (materiał nauczania)

• algorytm postępowania ratowniczego

• bezpieczeństwo własne ratownika

• bezpieczeństwo poszkodowanych i świadków zdarzenia

• przepisy ustawodawcze dotyczące udzielania pierwszej pomocy

Oczekiwane wiadomości i umiejętności. Uczeń:

• omawia podstawowe zasady postępowania ratownika na miejscu zdarzenia

• wymienia czynności, które należy wykonać, aby ocenić sytuację na miejscu zdarzenia i umie tę wiedzę zastosować w praktyce

• zabezpiecza miejsce wypadku

• omawia zasady zapewnienia bezpieczeństwa ratownikowi, poszkodowanym i świadkom zdarzenia

• wymienia numery alarmowe i poprawnie konstruuje komunikat wezwania profesjonalnej pomocy na miejsce zdarzenia

• przywołuje przepisy prawne dotyczące udzielania pierwszej pomocy

T: Środki pierwszej pomocy

Zagadnienia (materiał nauczania)

• wyposażenie apteczki pierwszej pomocy

• sposób przechowywania leków

• improwizowane środki opatrunkowe

Oczekiwane wiadomości i umiejętności. Uczeń:

• wymienia środki przydatne podczas udzielania pierwszej pomocy

• omawia zasady przechowywania leków

• dobiera środki opatrunkowe z apteczki do rodzaju urazu

• proponuje improwizowane środki opatrunkowe w zależności od urazu

T: Resuscytacja krążeniowo-oddechowa

Zagadnienia (materiał nauczania)

• objawy zatrzymania krążenia i oddychania

• algorytm podstawowych zabiegów resuscytacyjnych

• resuscytacja u dzieci

• automatyczny defibrylator zewnętrzny (AED)

Oczekiwane wiadomości i umiejętności. Uczeń:

• omawia zasady zapewnienia bezpieczeństwa ratownikowi i poszkodowanemu oraz świadkom zdarzenia

• wymienia objawy zatrzymania krążenia i oddychania

• ocenia stan poszkodowanego i demonstruje sposób skontrolowania jego funkcji życiowych

• potrafi ułożyć poszkodowanego w pozycji bezpiecznej

• potrafi wykonać samodzielnie resuscytację krążeniowo-oddechową u dorosłych i dzieci

• wyjaśnia, do czego służy automatyczny defibrylator zewnętrzny (AED)

• potrafi prawidłowo zastosować automatyczny defibrylator zewnętrzny (AED) – z wykorzystaniem urządzenia treningowego

 

Fryzjer

Zadanie dla 1 kl techniki

1. opisać stan włosów i skóry głowy  ( np. rodzaj uszkodzeń , przetłuszczenie, zabiegi itd ) oraz dobrać odpowiednia pielęgnację

1. Opisać działanie kwasów we fryzjerstwie , oraz wymienić preparaty i zabiegi w których występują

KUCHARZ

- technologia

1. Błędy żywieniowe.

2. Żywność funkcjonalna

- wyposażenie

1. Kuchenka mikrofalowa – budowa i zasada przenoszenia ciepła.

- bhp

1. Zagrożenia pożarowe w zakładach pracy.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

- krzyżówka sportowa na 10 haseł

- opisz swojego ulubionego olimpijczyka, sportowca

INFORMATYKA

 https://epodreczniki.pl/a/arkusz-kalkulacyjny-jako-baza-danych/D1Fe1pBb0

 

Technologia i materiałoznawstwo

Klasa I

Charakterystyka ważniejszych gatunków drewna drzew liściastych.

Charakterystyka ważniejszych gatunków drewna drzew iglastych.

Charakterystyka ważniejszych gatunków drewna drzew egzotycznych.

 

Maszyny i narzędzia

Klasa I

Podstawowe zespoły obrabiarek – wprowadzenie.

Korpusy i stoły – podział i charakterystyka.

Prowadnice i sanie – podział i charakterystyka.

Suporty i wrzecienniki – podział i charakterystyka.

 

Rysunek techniczny i konstrukcje

Klasa I

Rysowanie brył elementarnych w trzech rzutach.

Rysowanie graniastosłupa, ostrosłupa i stożka w rzutach prostokątnych.

Rysowanie złączy stolarskich w rzutach prostokątnych.

 

Bezpieczeństwo i higiena pracy

Klasa I

Środki ochrony indywidualnej – podział i ich zastosowanie.

 

FIZYKA

Referat na temat "Jak działa laser i jego zastosowanie"

Prace mają być napisane ręcznie

 

  1. cukiernik                                                                                                             
    1.Czynniki zagrożeń zawodowych - hał                                                         
    2.Jakie znaczenie ma w pracy cukiernika prawidłowa organizacja i wyposażenie działu ekspedycyjno- handlowego, administracyjnego i socjalnego.     
    3.Dokumentacja magazynowa w zakładzie cukierniczym z możliwością wykorzystania programów komputerowych do wykonywania zadań zawodowych.

 

Kampania polska – atak Niemiec na Polskę w 1939r.

 

MONTERÓW ZABUDOWY I ROBÓT WYKOŃCZENIOWYCH
W BUDOWNICTWIE

1.)Pierwsza pomoc- etapy i zasady udzielania pierwszej pomocy

https://sciaga.pl/tekst/87408-88-pierwsza_pomoc_pomoc_przedmedyczna

http://www.rprsosnowiec.pl/zasady-udzielania-pierwszej-pomocy.html

2.)Znaki bezpieczeństwa oraz opieka zdrowotna nad pracownikami.

https://www.znakowo.pl/znaki-bezpieczenstwa/

https://www.ciop.pl/CIOPPortalWAR/appmanager/ciop/pl?_nfpb=true&_pageLabel=P12600148111342798606193&html_tresc_root_id=300003968&html_tresc_id=300003962&html_klucz=1356&html_klucz_spis=

3.Plac budowy – organizacja placu budowy. Kto na placu budowy ponosi odpowiedzialność?

https://www.muratorplus.pl/biznes/prawo/plac-i-plan-budowy-w-teczce-kierownika-aa-NsN9-vpL5-vnSa.html

$14.Prace malarskie – przygotowanie podłoża pod prace malarskie.

http://docplayer.pl/21068767-Roboty-malarskie-sposoby-przygotowania-podlozy-pod-powloki-malarskie-oraz-sprzet-i-narzedzia-do-wykonywania-powlok-malarskich-modul.html

Język polski

A. Literatura

William Szekspir „ Romeo i Julia”- przeczytać i opracować

Pytania do lektury

1. Akcja utworu rozgrywa się w:
a) Wenecji b) Weronie c) Weronie i Mantui
2. Dramat składa się z:
a) trzech aktów b) czterech aktów c) pięciu aktów
3. Julia miała pozostać w „pozornym stanie nagłej śmierci” przez:
a) 42 godziny b) 24 godziny c) 12 godzin
4. Romeo zabił:
a) Tybalta i Parysa b) Tybalta i Grzegorza c) Parysa i Samsona
5. Ślub Julii i Parysa miał się odbyć w:
a) sobotę b) czwartek c) piątek
6. Ojciec Laurenty należał do zakonu:
a) bernardynów b) franciszkanów c) jezuitów
7. Romeo i Julia poznali się na:
a) na balu maskowym u Kapuletów b) na balu u księcia c) na balu maskowym u Montekich
8. Julia miała :
a) 12 lat b) 14 lat c) 16 lat
9. List do Romea napisany przez ojca Laurentego miał dostarczyć:
a) brat Jan b) brat Antoni c) brat Paweł
10. Książę skazał Romea na:
a) rok więzienia b) chłostę c) wygnanie
11. Przed poznaniem Julii Romeo był zakochany w :
a) Róży b) Rozalinie c) Roksanie
12. Marta była dla Julii :
a) nianią b) ciocią c) siostrą
13. Romeo i Julia potajemnie wzięli ślub w:
a) pałacowej kaplicy b) kościele c) celi ojca Laurentego
14. Służącym Romea był:
a) Merkucjo b) Benwolio c) Baltazar
15. Jak zginęła Julia?
a) przebiła się sztyletem Romea b) wypiła truciznę c) powiesiła się
16. Jak zginął Romeo?
a) przebił się sztyletem b) zażył truciznę c) został zabity przez Parysa
17. Kto w dramacie wypowiada te słowa ? Chcesz już iść? Jeszcze ranek nie tak bliski,
Słowik to, a nie skowronek się zrywa
a) Romeo b) Parys c) Julia
18. Jakim słowem należy uzupełnid podany cytat? Tak i Romeo stanie przy swej..................
Dzieląc za życia , złączmy ich po zgonie.
a) koronie b) żonie c) Aldonie
19. Kogo dotyczy podany cytat? Nie jest to wprawdzie galant całą gębą, ale słodziuchny jak baranek.
a) Romea b) Parysa c) Samsona
20. Jakim imieniem należy uzupełnid podany cytat? Zwie się........................., jest z rodu Montekich.
Synem waszego największego wroga.
a) Tybalt b) Romeo c) Grzegorz

TEST SPRAWDZAJĄCY ZNAJOMOŚĆ LEKTURY „ROMEO I JULIA” W. SZEKSPIRA GR. II
1. Ojciec Laurenty należał do zakonu:
a) bernardynów b) franciszkanów c) jezuitów
2. Jak zginął Romeo?
a) przebił się sztyletem b) zażył truciznę c) został zabity przez Parysa
3. Jak zginęła Julia?
a) przebiła się sztyletem Romea b) wypiła truciznę c) powiesiła się
4. Służącym Romea był:
a) Merkucjo b) Benwolio c) Baltazar
5. Romeo i Julia potajemnie wzięli ślub w:
a) pałacowej kaplicy b) kościele c) celi ojca Laurentego
6. Dramat składa się z:
a) trzech aktów b) czterech aktów c) pięciu aktów
7. List do Romea napisany przez ojca Laurentego miał dostarczyć:
a) brat Jan b) brat Antoni c) brat Paweł
8. Kto w dramacie wypowiada te słowa ? Chcesz już iść? Jeszcze ranek nie tak bliski,
Słowik to, a nie skowronek się zrywa
a) Romeo b) Parys c) Julia
9. Jakim słowem należy uzupełnić podany cytat? Tak i Romeo stanie przy swej..................
Dzieląc za życia , złączmy ich po zgonie.
a) koronie b) żonie c) Aldonie
10. Romeo i Julia poznali się na:
a) na balu maskowym u Kapuletów b) na balu u księcia c) na balu maskowym u Montekich
11. Romeo zabił:
a) Tybalta i Parysa b) Tybalta i Grzegorza c) Parysa i Samsona
12. Jakim imieniem należy uzupełnić podany cytat? Zwie się........................., jest z rodu Montekich.
Synem waszego największego wroga.
a) Tybalt b) Romeo c) Grzegorz
13. Kogo dotyczy podany cytat? Nie jest to wprawdzie galant całą gębą, ale słodziuchny jak baranek.
a) Romea b) Parysa c) Samsona
14. Julia miała pozostać w „pozornym stanie nagłej śmierci” przez:
a) 42 godziny b) 24 godziny c) 12 godzin
15. Akcja utworu rozgrywa się w:
a) Wenecji b) Weronie c) Weronie i Mantui
16. Książę skazał Romea na:
a) rok więzienia b) chłostę c) wygnanie
17. Marta była dla Julii :
a) nianią b) ciocią c) siostrą
18. Ślub Julii i Parysa miał się odbyć w:
a) sobotę b) czwartek c) piątek
19. Julia miała :
a) 12 lat b) 14 lat c) 16 lat
20. Przed poznaniem Julii Romeo był zakochany w :
a) Róży b) Rozalinie c) Roksanie

B. Wiersze- przeczytać i opracować    

-Konstanty Ildefons Gałczyński- „Rozmowa liryczna”

-Zbigniew Herbert- „Kamyk”, „Pan od przyrody”

Zagadnienia z gramatyki dla obu klas - opracuj

-Odmiana wyrazów – Odmiana zaimków i liczebników.

-Składnia- Zdanie i równoważnik zdania; Zdanie pojedyncze i złożone; Struktura zdania pojedynczego i złożonego.

 https://epodreczniki.pl/a/nikt-nie-lubi-nieuchwytnych-kolekcjonerow-z-niebezpiecznego-krolestwa-czyli-pisownia-z-nie/DIveJq1uf 

 

 

Klasa 2 Branżowa Szkoła I Stopnia Stowarzyszenie „Edukacja – Młodzież”

Język angielski

Proszę wykonać zadania w aplikacji learningApps.org

1. Uzupełnij tabelkę z czasownikami nieregularnymi i przepisz ją do zeszytu.

 https://learningapps.org/1798162

2. Zagraj w grę will/going to    https://learningapps.org/3133231

3.Zagraj w grę Milionerzy z czas przeszły  https://learningapps.org/1421124

4. Dopasuj pary- choroby   https://learningapps.org/1593665

 

Język angielski zawodowy – stolarz

Proszę pobrać aplikację w telefonie lub wykonać zadanie na komputerze.

 https://quizlet.com/fr/433525851/cv-english-flash-cards/

1. Proszę przepisać wyrażenia z prawidłowymi odpowiedziami do zeszytu.

2. Przetłumaczyć.

3. Wykonać zadania z "Ucz się".

4. Zagrać w dopasowania.

5. Wykonać test.

Dla chętnych:

Wykonam plakat, rysunek lub lapbook na temat Dnia Świętego Patryka.Praca powinna zawierać słownictwo związane z tym świętem.

Język angielski zawodowy – kucharz

1. Proszę przepisać wyrażenia z prawidłowymi odpowiedziami do zeszytu.

 https://quizlet.com/294298248/sprzet-kuchenny-flash-cards/

2. Przetłumaczyć.

3. Wykonać zadania z "Ucz się".

4. Zagrać w dopasowania.

5. Wykonać test.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

- krzyżówka sportowa na 10 haseł

- opisz swojego ulubionego olimpijczyka, sportowca

Stolarz

 

Technologia i materiałoznawstwo

Klasa II

Metody uplastyczniania drewna.

Metody gięcia drewna.

Zjawiska zachodzące w drewnie podczas obróbki hydrotermicznej i plastycznej drewna.

Przepisy bhp i p.poż. podczas hydrotermicznej i plastycznej obróbki drewna.

 

Maszyny i narzędzia

Klasa II

Szlifierki – podział i charakterystyka.

Obrabiarki kombinowane i przekrawarki – podział i charakterystyka.

Inne obrabiarki i maszyny stosowane w pracach stolarskich - podział i charakterystyka.

 

Rysunek techniczny i konstrukcje

Klasa II

Połączenia nierozłączne : nitowe, spawane, lutowane i zgrzewane.

Połączenia gwintowe, śruby, wkręty i nakrętki.

1.Podział, asortyment i charakterystyka deserów zestalanych na zimno i na gorąco .

2.Zasady HACCP w zakładach gastronomicznych, podczas zmywania naczyń i drobnego sprzętu.  

3.Uwarunkowania pracownicze działalności gospodarczej : kultura, etyka, tajemnica zawodowa oraz odpowiedzialność pracownika.

PODSTAWY PRZEDSIEBIORCZOŚCI

Biznesplan (czym jest i co zawiera)
Inkubator przedsiębiorczości

 

HISTORIA

Ostatnie lata rządów komunistów w Polsce

JĘZYK POLSKI

A. Literatura

-Adam Mickiewicz „Dziady cz. II”

Pytania do lektury

1. Za odpowiednik obrzędu Dziadów można by uznać:
a) Wielkanoc
b) Nowy Rok
c) Święto Zmarłych

2. W nazwie obrzędu słowo „dziady” znaczy tyle co:
a) biedni
b) staruszkowie
c) zmarli przodkowie

3.Kogo reprezentuje w utworze Chór?
a)dwór
b) prawo
c) zbiorowość wiejską

4.Napisz jak obchodzono Dziady
........................................

5. Napisz słowami najważniejszą myśl „Dziadów”
........................................
........................................

6. Po co na Dziady przyszły duchy dzieci, skoro były bez grzechu?
........................................

7. Która ze scen ukazuje niesprawiedliwość społeczną?
a) z Dziewczyną
b) z Panem
c) z dziećmi

8.Spośród wymienionych postaci do świata fantastycznego należą:
a) widmo Pana
b) Guślarz
c) Chór wieśniaków
d) Wszystkie wymienione postacie

9. Jak został ukarany po śmierci zły pan?
........................................

10.Co wspólnego dostrzegasz w „Dziadach” A. Mickiewicza i balladzie „Lilie” ?
a) to samo miejsce akcji
b) podobny przebieg wydarzeń
c) zagadnienie winy i kary
d) występują tylko postacie rzeczywiste

B. Wiersze- przeczytaj i opracuj.

-Adam Mickiewicz „Reduta Ordona”

-Jan Twardowski „Spieszmy się”, „Sprawiedliwość”

Zagadnienia z gramatyki- opracuj

-Fonetyka: Akcent zdaniowy i wyrazowy

-Słowotwórstwo: Wyrazy złożone; Typy formantów słowotwórczych

 https://epodreczniki.pl/a/nikt-nie-lubi-nieuchwytnych-kolekcjonerow-z-niebezpiecznego-krolestwa-czyli-pisownia-z-nie/DIveJq1uf 

 

 

Klasa 3 Branżowa Szkoła I Stopnia Stowarzyszenie „Edukacja – Młodzież”

Język angielski

1. Przetłumacz tekst.

2. Wpisz czasownik w prawidłowej formie.

3. Ułóż zdania z rozsypanki.

4. Popraw błędy w zdaniach.

Kody można wydrukować i wkleić do zeszytu 1 kod ze strony. Proszę pobrać w telefonach czytnik kodów i-nigma i sczytać zadania.

Dla chętnych:

Wykonam plakat, rysunek lub lapbook na temat Dnia Świętego Patryka. Praca powinna zawierać słownictwo związane z tym świętem.

Język angielski zawodowy – kucharz

Proszę pobrać aplikację w telefonie lub wykonać zadanie na komputerze.

 https://quizlet.com/fr/433525851/cv-english-flash-cards/

1. Proszę przepisać wyrażenia z prawidłowymi odpowiedziami do zeszytu.

2. Przetłumaczyć.

3. Wykonać zadania z "Ucz się".

4. Zagrać w dopasowania.

5. Wykonać test.

Fryzjer

Zadania dla 3 kl techniki

1. Wymienić techniki strzyżenia i je opisać

2. Wymienić sposoby strzyżenia i je opisać

3. Wymienić metody strzyżenia i je opisać

Zadanie dla 3 kl podstawy

WYCHOWANIE FIZYCZNE

- krzyżówka sportowa na 10 haseł

- opisz swojego ulubionego olimpijczyka, sportowca

 

Technologia i materiałoznawstwo

Klasa III

Systemy montażu.

Okuwanie wyrobów stolarskich.

Organizacja stanowisk montażowych.

Ocena dokładności montażu.

 

Maszyny i narzędzia

Klasa III

Konserwacja obrabiarek i urządzeń – systemy smarowania.

Znaczenie smarowania dla trwałości mechanizmów.

Przyrządy pomiarowe , kontrolne i sprawdziany – wprowadzenie.

 

Przyrządy pomiarowe – ich klasyfikacji oraz zasady posługiwania się nimi.

 

Rysunek techniczny i konstrukcje

Klasa III

Konstrukcje mebli szkieletowych – rodzaje mebli , typy konstrukcji i terminologia.

Konstrukcje mebli tapicerowanych – rodzaje mebli , typy konstrukcji i terminologia.

kucharz

   1. Tradycja, zwyczaje oraz charakterystyczne potrawy kuchni polskiej, kuchni regionalnych oraz kuchni francuskiej i włoskiej. Wpływ kuchni innych narodów na kuchnię polską.

   2.Środki gospodarcze przedsiębiorstwa - pozyskiwanie kapitału na finansowanie działalności gospodarczej.

WOS

Prawa człowieka w Konstytucji RP

JĘZYK POLSKI

A. Literatura

Bolesław Prus „ Kamizelka”

Pytania do lektury

1. Wyjaśnij, dlaczego tytuł: „Kamizelka”?
..............................................

2. Gdzie sypiała służąca państwa?
a) Na szafie
b) w łóżku
c) w swoim pokoju
d) na kufrze za szafą

3. Jakiej narodowości był handlarz starzyzną?
a) Żydowskiej
b) polskiej
c) rosyjskiej
d) niemieckiej

4. Za ile handlarz sprzedał kamizelkę?
a) Za 50 groszy
b) za pół rubla
c) za rubla
d) za 10 groszy

5 . Przed chorobą pan pracował jako:
a) urzędnik
b) prawnik
c) poeta
d) mechanik

6. Pierwszym objawem choroby było:
a) ból brzucha
b) krwotok
c) drgawki
d) wysypka

7. Zaznacz X w miejsce zdania prawdziwego lub fałszywego.

Zdanie- Prawda Fałsz
Akcja utworu toczy się w Warszawie.
Żona chorego bohatera malowała.
Narrator jest dla głównych bohaterów sąsiadem.
Żona skracała pasek kamizelki, aby mąż myślał, że jest zdrowy.
Główni bohaterowie byli w starszym wieku.

8. Co robiło małżeństwo co niedzielę koło południa?
a) spacerowało po Ogrodzie Botanicznym
b) zwiedzało Wilanów
c) spacerowało po Ogrodzie Saskim
d) piło kawę w Barbakanie9. Jakie zalecenia przekazał lekarz?
a) Wyjazd z Warszawy
b) dużo ruchu
c) kilka dni odpoczynku
d) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe

10. Co pan robił codziennie, aby uspokoić żonę?
a) Łatał kamizelkę
b) całował ją w rękę
c) parzył melisę
d) przesuwał sprzączkę

11. Co spowodowało zmianę w życiu bohaterów?
a) Choroba pana
b) spłonięcie dachu
c) odejście służby
d) śmierć pani

12. Co pani sprzedała handlarzowi po śmierci męża?

.....................

13. Na koniec narrator zastanawiał się, czy:
a) kiedy przyjdzie koniec świata
b) nadejdzie II wojna światowa
c) bohaterowie powiedzą sobie kiedyś prawdę
d) czy zagra jeszcze na skrzypcach

14. Skreśl błędny wyraz: Narracja utworu jest pierwszoosobowa / trzecioosobowa.

15. Jak chory mierzył swoją wagę?
a) ważył się na wadze
b) mierzył się w pasie taśmą krawiecką
c) ubierając kamizelkę
d) porównując się do worka z cementem

16. Oceń postępowanie głównej bohaterki. Czy można kłamać w dobrej sprawie?
.........................................

17. Kamizelka była:
a) poplamiona
b) spłowiała
c) bez guzików
d) wszystkie odpowiedzi są prawidłowe

18. Dokończ zdanie:
Autorem noweli pt: „Kamizelka” jest .......................

29. Pani:
a) leczyła
b) dawała lekcje
c) pracowała w teatrze
d) była stróżem w muzeum

B. Wiersze

Jan Kochanowski- przeczytaj i opracuj

-Fraszki ( do wyboru 4)

-Treny ( V, VII)

Zagadnienia z gramatyki- opracuj

-Odmiana wyrazów ( odmiana liczebników; odmiana zaimków)

-Części mowy (zaimek; przyimek; spójnik)

 https://epodreczniki.pl/a/nikt-nie-lubi-nieuchwytnych-kolekcjonerow-z-niebezpiecznego-krolestwa-czyli-pisownia-z-nie/DIveJq1uf

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright